Headerbild

Vinterseriens slutspel

2024-02-26 i Allmänt, Vinterserien 2023-24

Idag 26/2 slutfördes A, B, C-serierna udda vecka och vi går nu in i slutspelet.

I A och B-serien går samtliga åtta lag vidare till slutspelet.

I slutspelet möter man lagen från motsatt måndag (jämn/udda vecka) och slutspelet börjar alltså med åttondelsfinal. Direktutslagning (såklart).

A-slutspelet (från bägge måndagarna) börjar 4/3 med åttondelsfinal och kvartsfinal.

B-slutspelet (från bägge måndagarna) börjar 11/3 med åttondelsfinal och kvartsfinal.

C-serien.

I C-serien går åtta lag vidare till slutspel, dvs de två sista lagen blir utslagna.

Blir lite speciellt för C-serien så att hela Vinterserien får plats i hallen. C-slutspelet delas, halva 4/3 och andra halvan 11/3 med åttondelsfinal och kvartsfinal.

De fyra första från måndag 19/2 (tabell), kommer att möta lagen på plats 5-8 från måndag 26/2 (tabell) i slutspelsmatcher måndag 4/3.

De fyra första från måndag 26/2 (tabell), kommer att möta lagen på plats 5-8 från måndag 19/2 (tabell) i slutspelsmatcher måndag 11/3.

Kontaktpersonerna för alla lag (A, B, c-serierna) kommer under denna vecka (9) få mail med uppgift om första speldag för slutspelet!

Måndag 18/3 avgörs samtliga serier (A, B och C) med semifinaler och finaler.